Blogi

Pikaraportti Alkon uudistetusta lippulaivamyymälästä: Olutaurinko nousee

Kartta lataantuu, odota...

Alko Arkadian myymäläuudistus antaa mukavasti kasvojen kohotusta oluille. Kokonainen teemoitettu olutnurkkaus löytyy, esillepanossakin on extraefforttia ja kylmäkaappi kypsytettäville oluille. Ja tärkeästi suomalaisia pikkupanimoita on päässyt entistä paremmin hyllyihin.

Karkea oluiden myyntihyllymetrien rankkaus antaa uudeksi tulokseksi 133 metriä, kun kaksi vuotta sitten saman myymälän lukema oli 72m. Silloiset benchmarkkaukset Systembolagetin Tukholman keskustamyymälässä antoi 110m ja vastaavasti Oslon Vinmonopoletissa 64m. Kehityssuunta on vahvasti eteenpäin. Vertailulukemat toki perustuvat satunnaisotantaan pääkaupunkien keskeisimmillä sijainneilla ja vanhojakin ovat nuo vertailutiedot. Mutta se että omaa peliä on noinkin selvästi parannettu, aiheuttaa vain hurraahuutoja: 3x HURRAA!

Mielenkiinnolla odotamme niitä muitakin oluisiin panostavia Alkon myymälöitä (viite: 14.8.2015 Alkolle 32 olutpainotteista myymälää). Edeltävää tiedotelinkkiä seuraamalla saa esiin listan uudistuvista Alkoista. Pääkaupunkiseudulla parannusta olisi listan mukaan tulossa myös seuraaviin kohteisiin: Viikki Prisma, Eteläesplanadi, Kannelmäki Kaari, Leppävaara Sello, Pakkala Jumbo, Tapiola Ainoa ja Tammisto Citymarket.

Koska sattui olemaan muutenkin juhlapäivä, tutustumiskäynnillä tarttui koriin pari hintavampaakin tuotetta: Founders Devil Dancer Triple IPA (28€/l) ja Thornbridgen ja St. Eriksin kollaboraationa Imperial Raspberry Stout (30€/l). Varmaan maistuvat myöhemmin.

14333223_653740868119020_3019199301827607497_n14370219_653741078118999_3342162178851624022_n
14390828_653741228118984_6566507979876308366_n 14449898_653741121452328_5899374467143910489_n 14354988_653741118118995_1106532159772179906_n
14457465_653741294785644_1326596781124508556_n
 



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to top