Pikaraportti Alkon uudistetusta lippulaivamyymälästä: Olutaurinko nousee
Alko Arkadian myymäläuudistus antaa mukavasti kasvojen kohotusta oluille. Kokonainen teemoitettu olutnurkkaus löytyy, esillepanossakin on extraefforttia ja kylmäkaappi kypsytettäville oluille. Ja tärkeästi suomalaisia pikkupanimoita on päässyt entistä paremmin hyllyihin.
Karkea oluiden myyntihyllymetrien rankkaus antaa uudeksi tulokseksi 133 metriä, kun kaksi vuotta sitten saman myymälän lukema oli 72m. Silloiset benchmarkkaukset Systembolagetin Tukholman keskustamyymälässä antoi 110m ja vastaavasti Oslon Vinmonopoletissa 64m. Kehityssuunta on vahvasti eteenpäin. Vertailulukemat toki perustuvat satunnaisotantaan pääkaupunkien keskeisimmillä sijainneilla ja vanhojakin ovat nuo vertailutiedot. Mutta se että omaa peliä on noinkin selvästi parannettu, aiheuttaa vain hurraahuutoja: 3x HURRAA!
Mielenkiinnolla odotamme niitä muitakin oluisiin panostavia Alkon myymälöitä (viite: 14.8.2015 Alkolle 32 olutpainotteista myymälää). Edeltävää tiedotelinkkiä seuraamalla saa esiin listan uudistuvista Alkoista. Pääkaupunkiseudulla parannusta olisi listan mukaan tulossa myös seuraaviin kohteisiin: Viikki Prisma, Eteläesplanadi, Kannelmäki Kaari, Leppävaara Sello, Pakkala Jumbo, Tapiola Ainoa ja Tammisto Citymarket.
Koska sattui olemaan muutenkin juhlapäivä, tutustumiskäynnillä tarttui koriin pari hintavampaakin tuotetta: Founders Devil Dancer Triple IPA (28€/l) ja Thornbridgen ja St. Eriksin kollaboraationa Imperial Raspberry Stout (30€/l). Varmaan maistuvat myöhemmin.